Yoga

Ja, de mensen die mij goed kennen, piesen nu ofwel in hun broek van het lachen, ofwel trekken ze hun wenkbrauwen omhoog met zo het idee van 'hu?' of denken ze dat ik een kluchtje maak. Maar nee hoor, je leest het goed ...

Een tweetal maanden geleden begon ik met yoga. Iedereen raadde me dit aan om relaxatieoefeningen te doen. Eerlijk? Ik en yoga, dat ging niet samen maar wou het dus een kans geven. Ik volgde dat al eens vroeger maar dat was nogal met high in the sky toestanden, met wierook en gong enal. Dit wou ik dus totaal niet. 

Bij Katrien heb ik iets anders gevonden. Ja, het is met zon en maangroet maar uitgelegd zonder veel poespas. En toch op een yoga manier ... Katrien krijgt me stil (niet te geloven hé), brengt me tot rust, geeft mijn lichaam rust. 

Yoga is voor mij nu wel nog afzien want ieder gewrichtje doet pijn. Maar ik zie heel veel verbetering  omdat ze me laat focussen op de bewegingen en de ademhaling. Zie ik vooruitgang? Enorm! Het ontroert me zelfs. (Niet dat ik mijn benen al in mijnen nek kan smijten zulle.) Dus, tot volgende week Katrien en bedankt. Mijn wekelijks yogamomentje zou ik niet meer willen missen. 🙏


Reacties

Populaire posts