Chemo 1/12

We zijn der aan begonnen si!

Ik noem het half weg de chemo. (alhoewel het ietsje minder is) Ik ben gestart met de tweede sessie namelijk taxol. Noem het gewoon een ander soort vergif. Het vorige had was EC en had iets mee van rosé ... laat ons dit de witte wijn noemen. Ik ben vertrokken voor 12 keer en dat nu elke week i.p.v. om de 2 weken. Het wordt dus wel intenser. 

Toen ik naar de werking vroeg bij de oncoloog, dan zei ze dat dit eigenlijk hetzelfde doet als de vorige. Ervoor zorgen dat alle cellen die nog kunnen aanwezig zijn, vernietigen. Maar ook wat goede cellen aantasten. 

Als bijwerkingen is het toch anders dan de vorige. Hier zal ik geen maagproblemen bij hebben maar kan wel spierpijn hebben. Vooral handen en voeten kunnen gevoelig worden. Naast het verder goed verzorgen van mijn velleke, zal ik nu ook mijn nagels goed moeten verzorgen. (en ik zie nu al na 1 dag dat ik daar niet van gespaard zal blijven...) Vermoeidheid en energie kan nog wat toenemen. We zien wel hé. 

Vooral blij dat ik terug een vinkje kan plaatsen op mijn kalender. ✅

Ik had 1 belangrijke vraag voor de dokter: 'Wanneer mag ik een steak tartaar en broodje preeparee eten?'. Nog 12 weken geduld ... 😭

💕

Reacties

Populaire posts