Chemo 4/4

Of ik nu een cava'tje aan het drinken ben? Ewel ja! (dat lust ik terug) Ook al heb ik binnen een tweetal uurtjes mijn volgende chemo? Ewel ja want ik drink op die laatste EC. (de laatste van de eerste reeks) Ze raden het misschien niet aan maar .. ge moogt niet vloeken ook hé. 😊 Of die vierde goed zal verlopen? Daar twijfel ik niet aan. 

Ik voel wel dat de laatste 3 dagen mijn lijf enorm achteruit gaat. Ik voel dat de energie met een vingerknip uit het lichaam wordt gezogen. Een wandeling van nog geen kilometer voelt als een marathon. Heel vreemd... Je hoofd zegt: 'vooruit', maar je lichaam spartelt tegen. Heel confronterend! Wandelen doe ik nu zoals een oud meetje .. heel traag en op het gemak. Nu begin ik verhalen van andere te snappen. Iedere inspanning zoals koken, strijken vraagt een inspanning van je lichaam en daarna moet je terug energie opdoen door gewoon te rusten. Doe je de strijk, een boodschap en een wandeling in 1 voormiddag dan heb je precies 2 uur aan een stuk de grootste sport gedaan.  

Niet altijd evident want het kluistert je ook wat aan je huis, aan je zetel... Maar gelukkig zijn er dan familie etentjes en vriendinnen namiddagen want ook al gaat de tijd snel, soms zijn het toch wel lange dagen. Lange dagen omdat je gewoon moet toegeven aan die rust en dus ook geen bezoek mag ontvangen want dan moet je het later bekopen met extra vermoeidheid. Het is dus echt een zoeken om dit nu 'gewoon' te worden. Maar goed ... het is wat het is en we vinden er onze draai wel in. Ondertussen zijn mijn ouders terug van een maand la douce France. (waarvoor ik stiekem heel blij voor ben 🙈) Ik heb een naaimachine in bruikleen van mijn nicht dus kan ik me gaan verdiepen in het naaien van sjaaltjes. (maar eerst leren werken met een naaimachine met behulp van ons mama) En er is nog altijd mijnen Oswald 🐶. Die was hier de voorbije 2 weken op vakantie want Tibo en Ime waren op reis. Het doet natuurlijk heel raar dat hij er nu niet meer elke dag is ... amai wat mis ik dit beestje! Eerlijk ... mijn 'kleinhondje' is een godsgeschenk. Hij kon niet beter in de familie komen. 

Ok, hier nog effe genieten van mijn cava en dan richting ziekenhuis met koekjes voor de verpleegsters want dan is het koffietijd. 





Reacties

Populaire posts