Update

Even een update ...

Alles ok hier. Ik heb het eerste deel van de feestdagen goed doorstaan. Het was druk maar ik nam regelmatig de nodige rust. Ik kan ook niet anders hoor. Mijn lijf geeft dat wel aan. 

De laatste tijd heb ik wel meer last van mijn vingers en handen. Neuropathie dus. Dat zijn tintelingen in de vingers en tenen. Mijn voeten gaan nog wel. Vooral 's nachts slapen mijn handen de hele tijd .. waardoor ik minder kan slapen. Het gevoel in mijn vingertoppen is alles behalve terug. Om een voorbeeld te geven ... als ik met Oswald ga wandelen en hij doet een kakske... kost me dat heel veel moeite om dat kakzakske open te krijgen. Maar echt hé! Ik heb al goesting gehad om aan voorbijgangers te vragen om het open te doen maar dat is ook maar raar natuurlijk. Blaadjes draaien in een boekje? Dat gaat dus ook niet. En dat zijn dan net zo van die dingen waar je geduld enorm (!) op de proef gesteld worden zulle!😊

Spierkracht in mijn handen heb ik ook niet. Maar dat zal wellicht door de medicatie komen denk ik. 

Daar is dus nog altijd geen verbetering in gekomen. Met momenten heeeeel frustrerend... In de spiegel kijken en van jezelf vinden dat je er wel goed uit ziet maar het lijf hebben van een vrouwke van 90 jaar. Neen niet zo fijn. Maar ja .. het is voor het moment wat het is ... 

Ik ben gestopt met de revalidatie in Tielt. Niks tegen die heel lieve mensen op de afdeling maar ik vond er mijn draai niet. Ik heb een drive nodig, een sjwung als het ware. Ik wil me goed voelen door de revalidatie. Ik heb motivatie nodig. Het moet vooruit gaan bij mij. En dat zijn de dingen die ik niet in Tielt vind. 9 januari start ik in Roeselare. De visie van de onco revalidatie is daar anders dan in Tielt waar ik me toch beter zal bij voelen. Daar wordt intens gewerkt in kleine groepen, met lotgenoten. En laat het nu net dat zijn waar ik nood aan heb. Wordt vervolgd dus ... 

Anders hier geen specialekes. Kerst gevierd met de familie en in volle voorbereiding voor oudejaar. ieder jaar feesten we met vrienden en dit jaar vieren we bij ons thuis. De dancing shoes staan al klaar. 💃

Ik kan iedereen aanraden om het artikel van Liesbeth van Impe en Ann van den Broeck , zaterdag in het nieuwsblad, te lezen. Heel herkenbaar op alle vlak. Dat ik met die dames gerust eens een koffietje wil drinken. (of rosé is ook goed) https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221221_93628708

Ik wens jullie een heel fijn eindejaar toe. Geniet vooral samen 💕




Reacties

Populaire posts