Warmste week

Onze school zou onze school niet zijn,  als we niks zouden doen voor de warmste week. Allee, misschien onder lichte druk van mij .. dat kan ook. Het thema dit jaar is kansarmoede wat me ook heel nauw aan het hart ligt maar we gaan toch voor iets anders. Hoe kan het ook ... 

Ik wou al van dag 1 iets doen rond kanker en kinderen. In samenspraak met het ziekenhuis van Tielt hebben we iets uitgewerkt. 

We gaan 'zorgmoatjes' naaien. Wie? Zorgmoatjes zijn knuffels die gegeven worden aan kinderen van een zieke mama, papa, oma, ... In de knuffel zit een zakje waar ze tekeningen kunnen steken, woorden, hun zorgen in kunnen verbergen. Een soort spreekbuis, troost, voor de kinderen die moeilijker kunnen praten over hun gevoelens. 

Een paar weken geleden ging ik het project uit leggen aan de kinderen van mijn school. Vandaag was er de verkoop van hun knutselwerkjes. Van koekjes tot sleutelhangers, van hartjes tot wafeltjes, van kerstkaarten tot armbandjes. Met de opbrengst gaan we stof kopen, maken we pakketjes en gaan de ouders, grootouders de knuffels naaien. 

Ik ging natuurlijk ook langs en het ontroerde me tot in mijn kleinste teen. Mooi om te zien, mooi om de warmte te voelen. De enthousiaste kinderen zien, de knuffels, de lieve woorden van ouders, de collega's zien, ... 💕









Reacties

Populaire posts