Ik zie er goed uit ...

Ja... ik zie er best goed uit met mijn kort haar. Hoe 'dikke nekachtig' kan je klinken als je dat van jezelf zegt… amai ... 😏 

Ik sta nu van mezelf verstomd hoe ik al die tijd eigenlijk buiten durfde komen. Ik zag er niet uit met momenten en toch ging ik een terrasje doen. Nu besef ik nog meer dat de mensen terecht naar me zaten te gapen. 😀 Dus ja, het verschil is heel merkbaar nu, ook voor mij. De kilo's moeten der wel nog af maar ik heb het dus vooral over mijn koppie. 

Ik heb altijd, van in het begin, gezegd dat ik me bleef verzorgen. Dat doe ik nu nog. (alleen het smotten van heel mijn lichaam durf ik al een over te slaan) Ik krijg heel veel complimentjes. 💓 Heel fijn! Maar ik zeg er ook heel vaak bij dat ik er van buiten wel al goed uitzie maar dat de binnenkant nog niet is wat het moet zijn. 

Want dat voel ik wel... Veel mensen denken dat ik al terug de oude ben. Ik dacht zelf ook dat ik na 2 maand terug de oude ging zijn. Niks is minder waar. Nu word ik nog meer geconfronteerd met de gevolgen van kanker. En die zijn er ... heel zeker. Alleen zie je ze nu niet. 

's Morgens opstaan gelijk een meetje van 90 jaar en voetje per voetje naar de badkamer gaan. Slapeloze nachten door slapende handen en voeten. Vapeurs die komen en gaan. Mijn humeur die ik constant in de gaten moet houden omdat ik me heel snel ga irriteren. Mijn emoties die op volle toeren draaien. Mijn geheugen dat niet mee wil. Mijn organisatie en plannen waar ik zo sterk in ben, nu maar half werkt. ... Het is soms lastiger nu dan tijdens de behandelingen. Want dan mag je ziek zijn ... Nu wil ik vooral terug gewoon mezelf kunnen zijn, mijn vroeger lichaam terug hebben. De rollercoaster waar ik op zat tijdens de behandeling vond ik normaal, vond iedereen normaal. De rollercoaster is er ook nog na je behandeling. 

Maar 'k weet 't ... geduld ... Des te meer kijk ik uit naar de komende 12 weken revalidatie. Dat gaat me goed doen, op alle gebied. 👍

De feestdagen hebben me ook goed gedaan. Allee, 't is te zeggen ... genoten van het samen zijn met familie en vrienden. Dat we nog kunnen feesten, dat zullen ze geweten hebben. Allemaal energieshotjes, met de nodige recuperatiemomentjes. 😊 Maar het was genieten maal 1000. 

Reacties

Populaire posts