Kom op tegen kanker

Donderdag was er de dag tegen kanker. Die dag was er van alles te doen in het ziekenhuis van Tielt voor mensen met kanker. Bedoeling was wel te gaan maar de juf in mij dacht er anders over... Ik zou ik niet zijn als ik niks zou doen rond kanker met kinderen. Dus ging ik een hele dag naar school. 

'Liefste skeetjes, jullie weten allemaal van in het begin dat juf Eva ziek is. Ik zal jullie vandaag eens vertellen welke ziekte ze heeft.' Vanaf het derde leerjaar gaf ik echt les aan de hand van een powerpoint. Voor de jongsten (ja zelfs voor de allerjongsten) had ik het boek 'Grote boom is ziek'. Ik ben niet de persoon die zo van de boeken vertelt waar je eigenlijk maar half weet dat er verteld wordt. Dit boek vertelt hoe het is. 'Ik vertel jullie een verhaaltje van een zieke boom en die zieke boom...dat ben ik.'

Ik i mij gejeund gelijk een vikken! Ik had mijn chemomutsjes mee en mijn pruik. Mijn pruik heeft dus nog eens dienst gedaan want ikzelf heb ze maar een half uur op mij kop gehad. 😁 Terug eens een hele dag in mijn habitat een hele dag geeft een mens een energieshotje. Het woord 'juf Eva' klinkt hemels en de knuffels voelen magisch. 

Op de dag van de kanker is het de bedoeling om de mensen met kanker te laten voelen dat ze niet alleen zijn, dat ze gedragen worden. Ik word al de hele periode gedragen door mijn menageke, mijn familie, mijn  vrienden, mijn collega's ... Van ieder van hen voel ik de liefde, de warmte op elke hun eigen manier. Donderdag werd ik gedragen door mijn 180 ukkietjes. 💕

Toegeven? 's Avonds was ik piepetent. Want had die middag nog bestraling en 's avonds nog een kookworkshop. Maar het was het allemaal meer dan waard. De date met mijn aperoteam gisteren maakte mijn week compleet. (love joe hé mannekes 💋)

Ik legde de kinderen ook uit vanwaar de roze flamingo's kwamen in mijn heel mijn traject. In mijn eerste mail naar de ouders verwoordde ik ook mijn eindbestemming. Een goudgeel strand met roze flamingo's. Ik zei aan de kinderen dat 1 september 2023 mijn goudgeel strand is. 

Bedankt ukkietjes, bedankt team voor die mooie dag! Love joe allemoele!















Reacties

Populaire posts