Verdere traject

Vorige week dinsdag heb ik het verdere traject besproken met dokter Debacker. Ik moet zeggen ... toch nog effe een hele boterham. 

We starten eerst met de bestraling. Ook de medicatie mag ik opstarten (voor de komende 10 jaar) Na de radiotherapie krijg ik mijn eerst baxter voor het bot. Dit, iedere 6 maand gedurende 3 jaar. En het genetisch onderzoek plaatsen we er ook nog ergens tussen. 

Maar goed ... stap voor stap. Te beginnen met de radiotherapie. 

Gisteren had ik een eerste afspraak met dokter Bussels in AZ Delta Rumbeke. Ik kreeg daar de nodige uitleg van het traject van de bestraling. Volgende week maandag is er de simulatie. Dat is een soort scan die goed aangeeft welk gebied moet bestraald worden. Er worden wat lijnen op mij lijf getekend, tatoeagepunten worden aangebracht en ik zal nog wat uitleg krijgen. 

Om te voorkomen dat ook een stukje van mijn hart wordt bestraald, zal ik mijn adem moeten inhouden tijdens de bestraling. Volgende week zal ik de nodige tips en oefeningen krijgen van een ademhalingscoach. (ik ga daar nog het meest stress voor hebben denk ik ...) 17 oktober start ik dan effectief met de radiotherapie. 

Voor de rest gaat het wel goed hoor. Vorige weekend wel wat ziek geweest maar der zijn der veel hé. Ik merk wel dat ik toch nog veel minder weerstand heb en dus veel vatbaarder ben. maar 10 dagen rust hebben mijn lichaam wel heel goed gedaan. Gisteren voor het eerst terug een grote wandeling gemaakt en dat ging best vlotjes! Ik kan al tegen 8 per uur stappen i.p.v. 3 per uur. 👍 Rust is dus echt wel goed. heb dan ook vorige week heel veel geslapen ook. Teken dat ik het nodig had zeker? 




Reacties

Populaire posts