Bestraling 10/20

We zitten al aan de helft van de bestraling! Joehoe! 

Een tijdje geleden kreeg ik een fijn berichtje van iemand (een lotgenote). Vooral met heel veel lieve woorden maar ook met een boodschap die volledig klopt. 'Je zal je nog even patiënt voelen tijdens de bestraling.' En dat klopt wel ergens ...

Het wandelen gaat toch wel terug ietske trager. Ik voel dat het lichaam toch vermoeid geraakt. Zeker als ik grote wandelingen maak aan zee, zoals vorig weekend. Het werkt zich vooral uit op de spieren en gewrichten. Dus terug even het bedje opzoeken in de namiddag is nu wel terug nodig. 

Mijn huid doet het goed. Mijn binnenkant iets minder. Ik heb van sinds het weekend problemen met slikken. De slokdarm wordt aangetast door de bestraling waardoor het moeilijk wordt om te slikken. Ik let dus vooral dat ik minder harde stukken eet of vooral goed kauwen. Ik weet nu dat ik dus grote stukken inslik en heel weinig kauw. Pikante dingen doen ook meer pijn. En cava .. da piekt ook dus houden we het bij een kirr'ke of een rosé'ke. 

Maar gaat allemaal voorbij hé! Ik zal eens wat meer een puree of ijsje eten. 😊

Wel goed nieuws van de wenkbrauwen en wimpers! Die beginnen al te schieten! Ik heb zo al een vergrootspiegel in de badkamer. Ge kent da wel hé, van de ronde die vergroten en dus meestal in badkamers hangt van oudere mensen. Ja, ik gebruik dat dus ook al zulle want anders moest ik telkens mijn leesbril aandoen. Als ik nu nog eens daarbij mijn leesbril aandoe ... dan is dat gelijk een microscoop. 😂 Dus ja, zo zag ik dat de wimpers ook al komen piepen. Dat liet me wel een sprongetje maken voor de spiegel! 💕

Reacties

Populaire posts