Nog even thuis ...

Een vraag die ik de voorbije weken toch een paar keer hoorde .. en wanneer start je terug met werken? 

Ik moet jullie allemaal ontgoochelen maar dit schooljaar start ik niet meer. OK ... ik zie der misschien al goed (allee, toch beter) uit en mijn behandelingen zijn gedaan maar dat lijf is aan de binnenkant verre van goed. (maar dat zie je niet hΓ©) Maar ergens wel een terechte vraag hoor, want ik zou die misschien vroeger ook gesteld hebben.  

Dat is misschien ook omdat ik veel 'buiten' kom en me dan extra inspan om er goed uit te zien en vooral omdat ik daar nood aan heb. Alles wat ik doe is een inspanning die achteraf moet 'bekopen'. Dat is niet het juiste woord maar wel hoe ik het het best kan uitleggen. Een voormiddag boodschappen doen, is een namiddag slapen en zetelen. Voor een koffiebezoek in de namiddag zorg ik ervoor dat ik een voormiddag niks gedaan heb. Een optreden van The Cure meepikken met mijn hele menage (dat me tonnen energie geeft), is de dag erna een hele dag rusten en slapen. Snap je ... Waar ik anders 7 op 7 aan 120 per uur leefde, is het nu toch iets anders geworden. Bedoeling is terug aan die 120 per uur te geraken maar dat zal niet gaan van de ene op de andere dag. Ze spreken van 6 maanden tot een jaar. Dus nog wel even te gaan. 

Mijn agenda staat volgepland omdat ik daar nood aan heb omdat ik het zelf wil. Dat geeft me kracht, energie, vooral mentaal. En die rustmomenten ... die worden ook ingepland hoor. Uiteindelijk geeft mijn lichaam dat zelf wel aan. Pijn in de gewrichten hΓ© zoals je al weet. 

Tegen al mijn principes in heb ik de kerstboom al gezet. πŸ™ˆ Lichtjes beschaamd maar goed ... Nog zoiets. Kerstversiering van de zolder halen en de boom zetten. Ik doe dat meestal in een voormiddag. Nu deed ik er 2 dagen over. 

Allee mannekes, geniet van jullie weekend! Ga ik ook doen want mijn oudste zoon is jarig. 25 al!  Amai, word ik een ouwe doze zeg. Maar dan wel nog een hippe wi. (Al is het maar om mezelf te paaien. πŸ˜‚)

Cheers πŸΈπŸ’•


Reacties

Populaire posts