Goedemorgen deze morgen

Goeiemorgen deze morgen, 

Even een update 😊

Ik voel me tiptop! (Los van het feit dat ik daarnet naar de film 'A star is born' keek en de traantjes rijkelijk vloeiden.)  Gisterenavond zelfs op restaurant geweest! Ik voel me totaal niet misselijk. Ik heb wel al eens zo een kort misselijk gevoel gehad maar dat is echt niks hoor. De pijn van de poort is bijna helemaal weg (ik kan al terug op mijn rechterzij slapen 👍) . Daarentegen zijn er wel terug de strengen in de linkerarm maar dat komt ook wel terug goed. Veel rekken is de boodschap! Dus ik sta tegen iedere deur in huis of je ziet me heel vaak met mijn arm gestrekt in de lucht. 

Mijn grootste hinder nu? Ik smoefel alles binnen! En ik maar denken dat ik ging vermageren zeg! Is dat even pech hebben! Nu .. 't is beter zo dan anders.  

Door de medicatie, of moet ik eerder zeggen, het vergif, worden mijn witte bloedcellen plat gelegd. Die witte soldaatjes zorgen dat ze alle slechte cellen, bacteriën, niet in het lichaam komen. Omdat die er nu niet meer zijn, moet ik dus op een paar dingen letten. Zoals: geen preparee (wat stond er in mijne frigo als ik thuis kwam van de eerste chemo 😏) , gehakt, rood vlees, rauwe groenten mogen maar die moeten heel goed gewassen worden, ... Kortom, ik moet er dus voor zorgen dat ik zeker niet ziek word. 

Ik moet ook heel goed opletten voor aftjes in mijn mond. Dat heeft ook te maken met het feit dat er geen witte bloedcellen zijn in mijn mond. (ok, deze uitleg is er precies eentje van een onderwijzeres...) Dus hebben ze me aangeraden om na elke maaltijd tanden te poetsen en mond te spoelen. Dergelijke tips geven ze mee van het ziekenhuis om dingen te voorkomen (in de mate van het mogelijke natuurlijk). Vanaf morgen komt de thuisverpleegster langs om me elke dag een spuitje te geven. Een spuitje dat ervoor zorgt dat de witte bloedcellen terug voldoende aangemaakt worden, klaar voor de volgende chemo. 

Ik geef stiekem toe dat ik elke dag eens aan mij haar trek. Ik heb altijd gezegd dat ik dit zeker niet erg vind (en dat is ook zo) maar ik weet dat dit wel een emotioneel klapje zal zijn waar ik over moet. Dat is ook het enige 'zekere' dat ik tot nu toe heb. Ik heb dan ook het gevoel van: 'dat dit ook maar snel achter de rug is'. Ik kijk er niet naar uit hé maar ik heb hierbij het gevoel van 'het wachten' dat ik vroeger al eens omschreef. Dat wachten is altijd het lastigste. Ewel, dat gevoel heb ik nu ook wat. Ik zou dit nu het liefst kunnen plannen. En denk dat ik dit eerstdaags ook wel ga doen. Dit zal ergens een rust vinden voor mij en voor mijn jongens...

Ja, zeg, dat moet ik jullie ook nog vertellen. Wijntjes ... Smaak en geur kunnen veranderen hadden ze me gezegd. Ik heb nog smaak voor alles! Uitgezonderd voor witte wijn en rosé! Maar echt he!! Kan je je dat nu voorstellen bij mij!! Cava puur smaakt me ook niet. Bij die dingen zit er ook een heel vreemde geur waardoor ik eigenlijk al niet wil drinken (Eva die niet wil drinken 😲!)  Gelukkig is er de kirr royal .. Thank God! 





Reacties

Populaire posts