Mijn 'toilette' van elke dag (nee, geen WC verhaal)

Je 'toilette' doen .. zo zeggen ze dat toch hé aan ons kanten. Met andere woorden, je 's morgens klaar maken in de badkamer. 😊

Ik ben dus totaal geen 'smotter' van crèmekes hier en daar. 's Morgens heb ik amper een kwartier nodig in de badkamer en ik ben klaar. Alexander staat langer in de badkamer dan ik. Mijn lichaam helemaal inwrijven, dat doe ik maar als het nodig is. Nu is dat wel anders geworden. 

Ze zeggen dat je je huid heel goed moet verzorgen tijdens de behandeling. Dus dat doe ik nu wel. Ik wil er hierna niet verschrompeld, verouderd uitkomen en heb dus van de eerste dag voorgenomen om me heel goed te verzorgen. Dat hadden ze ook heel duidelijk gemaakt toen ik die workshop volgde in het ziekenhuis. Het grote verschil is dat ik nu toch meer tijd heb om me daarmee bezig te houden. 

Elke dag krijgt mijn velleke een grondige smeerbeurt. Alleen al aan mijn littekens ben ik al 5 minuten bezig. Jaja, daarvoor gebruiken we nog de ouderwetse blauwe nivea. Zowel 's morgens als 's avonds geef ik mijn gezicht een grondige verzorging. 

Vanaf dag 1 maak ik me al elke dag op en doe ik kleren aan, ook al ga ik de deur niet uit. Het is te zeggen ... loop ik niet een hele dag in pyjama. Dat zorgt ervoor dat ik me goed voel, ook al is het eens een minder goeie dag. Met uitzondering van de zondag, want dat deed ik voordien ook al. Niks zaliger dan op een zondag heel lang in je pyjama rondlopen. 

Hoe het verder met mijn Sinead kopje is? De eerste 2 dagen verschoot ik eigenlijk van mezelf als ik in de spiegel keek. Jezelf echt niet mooi voelen en denken dat je er 80 jaar uitziet en dat het nooit meer goed zal komen. Zo dat gevoel dat ik voordien ook wel eens had hoor als ik 's morgens in de spiegel keek, zeker na een nachtje stappen bijvoorbeeld. Maar in feite raak je je nieuwe uiterlijk wel gewoon en ga je je koppie wel graag zien. (je kan ook niet anders want mijn haar gaat niet terug lang zijn in binnen een paar weken) 

Veel Sinead is er wel niet meer aan. De stoppels vallen nu heel snel uit. Ik heb al kale plekken dus denk dat ik er deze avond misschien zelf wel eens de tondeuse inzet. Het zal misschien niet meer nodig zijn want ik hou nu een hele dag mijn mutsje aan en ik kan je verzekeren dat er tegen 's avonds een hele 'pruik' in de muts hangt. Voorbije nacht ook echt pijn gehad! Precies zo allemaal naaldjes in je hoofd.  Ook nog zoiets die helemaal klopt: geen haar = koud kopje. 😁Bald, ik heb al vaak aan jou gedacht hoor. 😄Mijn pruik heb ik nog niet aangehad. De eerste keren dat ik buiten kwam met muts had ik voortdurend de mensen in het oog. Zo van: kijken die nu naar mij? Eigenlijk niet. Ik had het gevoel dat ik meer aan het staren was naar de mensen dan zij naar mij. Ze mogen ook hoor. Ik hoorde wel eens uit verschillende hoeken dat je je dan zelf zieker voelt als je met een muts loopt in plaats van een pruik. Ik heb dit dus totaal (!) niet. Ik voel me er goed bij. De pruik zal voor mij een grotere aanpassing zijn dan de sjaaltjes en mutsen. 

💕


Reacties

Populaire posts