De pruik

Ok, gisteren dus gaan shoppen. Eén van mijn favo dingen maar deze keer toch wel met een ander gevoel. Zeker als je de rekening voorgeschoteld krijgt en dat dit dan voor een pruik en wat sjaaltjes is. 😏

Ik ging samen met Evy en Karien. Eerlijk .. er ging toch een vreemd sfeertje in de lucht. Ik denk dat zij er meer ambetant van liepen dan ikzelf. 

De mevrouw in de winkel ging daar heel rustig, super vriendelijk en sereen mee om. Ietske te sereen voor mij maar soit. Van mij mocht het allemaal wat losser zijn maar ik kan me goed voorstellen dat heel wat mensen het liever in die setting hebben. Na wat uitleg en foto's van vroeger, ging ze wat pruiken halen. 

De eerste pruik die ik op mijn hoofd kreeg was zo iets van: 'OMG! NEEEEEE!' Evy en Karien zaten in een zetel achter mij. Hun blik zal ik wellicht nooit vergeten. Die blik in hun ogen...een moment dat ik wist dat ze niks konden zeggen. Van Karien had ik het gevoel dat het huilen haar dichter stond dan het lachen, laat staan dat ze kon praten. De blik van Evy was zoiets van: 'wtf is da!' ( normaal zegt ze direct haar gedacht maar deze kwam het er ook niet meteen uit) Een shock-blik bij beide. Maar ik denk ook dat ze die blik bij mij zagen want het eerste wat ik kon zeggen was: 'Ik draag geen pruik!'

De mevrouw van de winkel had wel snel door dat dit het niet ging worden. De tweede pruik was al beter, de derde was helemaal goed en de vierde was een twijfelgeval. Uiteindelijk heb ik dan redelijk snel gevonden wat goed bij me stond. Met hulp van beide dames. 💗

En toen begon het leukste .. sjaaltjes passen. Ik vind van mezelf dat ik veeeeel mooier ben met sjaaltjes dus ik denk dat ik dit veel meer zal dragen dan een pruik. Ok, ja je ziet het dan echt wel maar ik heb zoiets van ... iedereen weet het toch al en een pruik zie je ook. 

Waar ik anders altijd mijn nieuwe kleedjes of schoenen toon aan mijn ouders of kinderen, toon ik nu mijn pruik. Hoe vreemd is dit zeg!

We zullen zien zeker ... Van 1 ding ben ik zeker en dat is dat ik ga dragen waar ik me zelf goed bij voel. 


Reacties

Populaire posts