De reis

Vrijdag hadden we een afspraak bij de oncoloog. Die dokter geeft je eigenlijk uit over je traject. Ik zal het voortaan mijn 'reis' noemen. Als we de komende maanden niet op reis kunnen gaan, moeten we toch zorgen voor een beetje reisgevoel de komende maanden hé. 

De therapie kan starten als de wondes van de operatie helemaal in orde zijn. (heeft te maken met de rode en witte bloedcellen) Van zodra dit ok is mogen ze er zo snel mogelijk aan beginnen. Voorlopig hebben we dit gepland op dinsdag 24 mei. 

Als we reizen, doen we het meteen goed hé. 😉 Het wordt een trip van een paar maanden. 

De start wordt gegeven met het inplanten van een port-a-cath. Ik hou het dus eenvoudig en zal het over mijn poortje hebben. Dit is er nodig omdat ze via deze weg de vloeistof kunnen inbrengen. We starten met een eerste sessie chemo. 4 maal om de 2 weken. Daarna start een tweede sessie. 12 keer iedere week. Uitgerekend op de kalender (als we kunnen starten 24 mei) is dit tot halfweg oktober. 

Daarna volgt nog de bestraling en botversterking (aan de hand van baxters) .. en hormonenpillen nemen voor ongeveer 10 jaar. 

De oncoloog bracht ons ook op de hoogte van alle gevolgen, nadelen, hoe alles dan in het ziekenhuis zal verlopen, .... Heel veel uitleg waar ik de helft al van vergeten ben. Gelukkig zullen we stap voor stap die uitleg opnieuw krijgen. 

Ook hier zal ik stap voor stap gaan en jullie meenemen. Ik zal nog wel even onderweg zijn en ge moogt allemaal mee op dienen vlieger. want dat goudgeel strand met die roze ooievaars ligt toch verder dan we gehoopt hadden. 🦩

Aan alle mama's ... geniet van jullie dagje. Wij zijn er hier gisterenavond al aan begonnen. Ik kan niet gelukkiger zijn als mama 💕 Hier thuis verwennerij van de bovenste plank. En deze morgen een mooi filmpje ontvangen van mijn collega's en 200 kindjes. Dat filmpje hou ik nog even voor mij want het is te mooi om nu al te delen met jullie. (maar komt nog) Ik wil ook niet dat jullie op jullie moederkesdag gaan zitten janken. Huilen van geluk, van voldoening, van onmacht, maar vooral van veel liefde 😊  




Reacties

Populaire posts