Chemo 2/12

 Dinsdag mijn tweede chemo gehad van deze reeks. Zoals ik al de vorige keer voelde zal deze toch iets meer geven dan de vorige. 

Na onderzoek van het bloed (zoals telkens voor de chemo) zien ze dat ik een groot tekort heb aan wat vitamines en zink. Dus extra pilletjes daarvoor anders hou ik het geen 12 beurten uit. Door het tekort aan zink in het lichaam zet de chemo zich snel op mijn nagels van handen en voeten. Met momenten kunnen mijn nagels en vingertoppen echt pijn doen en zinderen. De nagels zijn nu al aan het verkleuren en er zijn al kleine barstjes is. Dus gaan we die goed verzorgen en hopen dat de medicatie zijn werk doet. Ook de cortisone werd wat opgedreven. Niet zo fijn maar wat moet, moet hé. (het rode kopje is er dus nog meer en ja dat lichaam .. 't kan nog wat uitzetten 😳) Maar noodzakelijk voor de gewrichtspijn in mijn onderrug en heupen. (maar jong, dat hier schrijven ... 'k voel me nu nog ouder zeg 😀)

Maar voor de rest, ca va wel. Dat het nu zo warm is, ... dat is nu ook niet echt nodig voor mij. Ik kan daar nochtans goed tegen maar nu toch ietsje minder. Maar goed .. liever dat, dan regen.

De laatste tijd is het moeilijker om mezelf graag te blijven zien, in de vorm van zo 's morgens .. ewel ja, 'k zie der goed uit. Elke morgen kom ik voor de spiegel en heb ik een flits voor mij ... Ik zet een stapje opzij, kijk terug in de spiegel en zie 'Eva' terug. Maar nee .. ik zal nog even in die droom moeten blijven. 

Maar dan is er terug die vingerknip die zegt, komaan .. een wijd kleedje aan, laagske crème aan uw ogen, mooi mutsje opzetten en ge ziet er terug beter uit! 

💕

Reacties

Populaire posts