Chemo 4/12

Ondertussen chemo 4 achter de rug. Bij de start van de nieuwe therapie ging dit telkens heel traag. Ik werd ieder kwartier gecontroleerd of ik niks voelde of ergens een reactie op deed. Vanaf deze vierde gaat het in speedsnelheid. Het geven van de cocktail van cortisone, medicatie, taxol en spoelen duurt nu zo een anderhalf uurtje. 

Ik had dus weer die hese stem dinsdag, dus toch een nevenwerking ontdekt. Mijn cortisone werkt weer op volle toeren (zoals gewoonlijk) 😏 maar toch gelukkig ook maar 400 gram verzwaard deze week. Des te beter .. teken dat het dan wel makkelijker allemaal deraf zal gaan. Trouwens ... deze ochtend mijn kleerkast leeggemaakt. Alle kledij die me niet meer past, heb ik in een andere kast gestopt. Zo word ik niet elke morgen geconfronteerd met kleren die me niet meer passen. En ik moet zeggen ... het gaf me een heel goed gevoel! 

De vingers en nagels zien het meest af. Mijn gevoel in mijn vingertoppen is ver te zoeken. Ik merk dat in heel kleine dingen die ik vastneem. Een blikje cola opendoen gaat al helemaal niet meer door de pijn in de nagels. Knopen dichtdoen van een bloes gaat precies veel trager. Om de nagels van de voeten nog extra te verzorgen moet ik ze elke dag een voetbadje geven. Ik voel mij met momenten 80 maar als ik me daarnet zag zitten in diene kom (of hoe heet dat ook al weer ... zo een plastiek vierkant ding waar ge je voeten inzet) moest ik effe lachen met mezelf. Precies een vrouwke van 90 in het rusthuis. 😂 



Reacties

Populaire posts