Chemo 6/12



 Deze hebben we ook weer binnen! We zitten half weg. 👍Of misschien komt het einde toch nog wat sneller dan voorzien....

Voor je chemo heb je telkens een gesprek met de oncoloog. Ik moet dan de kwaaltjes opnoemen en dergelijke. Mijn kwaaltjes zijn er maar ik vind dat nog haalbaar omdat ze er gewoon bij horen. Ik blijf zeggen: zolang ik niet vast gekluisterd ben aan mijn bed of zetel of boven de pot moet hangen, is dit meer dan ok. Ik heb nu vooral last van mijn nagels. Die doen meer en meer pijn. Sinds maandag is mijn lichaam ook zeer vermoeid en dat merk ik het best als ik de trap doe of een inspanning doe zoal bijvoorbeeld een stoel verplaatsen of een emmer water dragen. Dat lukt niet zo goed en ik ben direct einde adem. Maar goed .. dat zijn dingen waar je je kan aan aanpassen. Volgens de dokter mag ik dit allemaal niet onderschatten ... (Dat doet me dan denken aan wat Alexander al een paar keer gezegd heeft: we mogen het niet onderschatten en gaan zien als een gewone verkoudheid.)

Toen ze mijn nagels bekeek kwam er wel een 'oeioei'. Ik zal de 12 keer toch niet halen denk de dokter. Dus kan ik misschien al beginnen aftellen naar de 9 keer. De volgende keer nog eens goed vragen of die 9 echt wel voldoende is dan. Dus wordt vervolgd...

Op mijn vraag of terug een hogere dosis cortisone zou helpen, kreeg ik een negatief antwoord. De cortisone doet vooral zijn werk om de pijn van de spieren en gewrichten te verzachten. Op de nagels werkt de taxol. 

Gisterennamiddag nog een mooie fietstocht gedaan met mijn '50jarige' maatje. Wel piepetent 's avonds maar enorm van genoten. Merci! 💋




Reacties

Populaire posts