Stap 1

 Naast de 2 wegen die ik in mijn hoofd had was er dus nog een optie. 

Ze starten met de operatie. Het resultaat van de pet scan vertelt ons dat er kwaadaardige cellen in de okselklieren zitten. Ook aan de rechterkant zit er een kliertje maar daar moet ik me geen zorgen over maken. Dinsdag toch voor alle zekerheid nog eens een echo. 

Waarom ze eerst gaan opereren, heeft met verschillende factoren te maken. Grote van de tumor, soort tumor, ... Of ze al dan niet borstbesparend kunnen opereren heeft de oncologe zich niet uitgesproken. Dat laat ze aan de chirurg over. Hoeveel okselklieren ze moeten wegnemen, zien ze pas tijdens de operatie zelf. Pas na de operatie weet ik dan welke behandeling ik nodig heb. 

Thuisgekomen met een dubbel gevoel wel want nu weet je nog niet of het de lange of korte weg wordt. Hoe dan ook ... stap 1 is gezet en de focus ligt nu eerst op de operatie. 

Later op de avond (en dat zal er de komende dagen nog meer komen denk ik) komt wel het besef dat ik wel iets zal overhouden na dit hele proces. Voor de operatie aan mijn borst maak ik me eigenlijk het minst zorgen want ze kunnen dat toch weer oplappen en dat komt terug mooi. Het wegnemen van de okselklieren kan wel tot gevolg hebben dat je met een dikke arm overblijft. Maar goed .. ze zullen daar ook wel iets kunnen aandoen zeker? 

Ik zit nog met veel vragen. Volgende week afspraak bij dokter Hoste. Het is wel zoals Alexander gisteren zei. We moeten altijd positief blijven maar we mogen het wel niet verbloemen. We (en de andere) mogen ook niet denken dat het gewoon een griepje is hé. En hij heeft wel gelijk hoor. 

Maar nu ... genieten van het weekend met onze jongens en met onze 'bende van Tielt'. 

💕


Reacties

Populaire posts